dimecres, 6 de març de 2013

Gravació a Diàlegs Estudis: 2011-2012

Març-Juliol de 2011: Primeres versions.
Al principi de la primavera, com he dit en l'anterior entrada, el treball de composició el feia amb bolígraf i paper. En abril vaig descobrir el Band-in-a-box i vaig dedicar un temps a estudiar el seu funcionament, i pel mes de maig vaig començar a treballar amb ell la composició musical de les cançons, i mentrestant anava treballant i creant les lletres. La major part del repertori final, va nàixer durant este període, encara que, després, durant els treballs de gravació i mescla, van sorgir noves idees i fins i tot alguna cançó nova o alguna variació d'algun tema.

Agost de 2011-Gener de 2012: Diàlegs Estudis.
Una volta que vaig tindre el primer material, el qual jo pensava que seria el definitiu (il·lús de mi), vaig contactar amb Romu Agulló, reconegut compositor i productor contestà de música Chill-Out amb una ampla trajectòria. Li vaig exposar la meua idea i el material amb el qual volia treballar, i ell va vore que era possible donar forma a les cançons, encara que fora per tindre-les com un record personal.
Les sessions de gravació de veus i guitarres van començar en agost i van acabar en desembre de 2011, enregistrant un total de 32 temes, 31 dels quals eren composicions pròpies, més una versió en valencià de la cançó "So far away" del grup Dire Straits (en els últims anys de Situació vaig traduir la lletra i sempre m'havia fet il·lusió fer-ne una versió).
El procés de mesclar les cançons va ocupar tot el mes de gener de 2012. Una volta amb tots els temes mesclats, els vaig escoltar i vaig prendre nota de totes aquelles coses que es podien millorar: arranjaments, instrumentació, gravacions millorables, modificar per complet algunes cançons, abandonar les que no m'agradaven, i fins i tot crear noves cançons derivades d'una primera.

Febrer-Juliol 2012: Nous arranjaments.
Al llarg d'aquells sis mesos, com he dit al paràgraf anterior, vaig fer i refer gran part de les cançons amb la finalitat de millorar-les i corregir els defectes. La meua intenció era acabar el treball amb Romu, però en juny em va dir que havia pres la decisió de no seguir gravant per a altres. Tal volta fora perquè no li treia el rendiment que esperava, o tal volta perquè no li compensava lo suficient dedicar-li hores a gravar per a altres, la qüestió és que no vaig poder acabar el treball amb ell.
Amb Romu vaig aprendre moltes coses sobre el que és gravar en un estudi, coses que mai havia aprés durant els anys de Situació perquè mai vam gravar en un estudi; i també vaig aprendre de nou a ser disciplinat i a estudiar tots els dies, a aprofitar l'escàs temps lliure de què disposava per practicar la veu i la guitarra i així poder traure el major profit a les hores en l'estudi, dins de les meues limitacions com a cantant i guitarrista, és clar.

A banda d'açò, tinc que agrair-li totes les seues observacions sempre constructives, el seu treball com a tècnic d'estudi, la seua experiència i els seus coneixements musicals i, per últim però no menys important, una improvisació seua que em va agradar molt i que posteriorment s'ha convertit en la melodia de guitarra d'una cançó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada